Mynet.com (Emre Kurttepeli)

Bugün çoğu internet kullanıcısı, online ömrünün mutlaka bir dönemini mynet.com sayfaları arasında geçirmiş ve halende geçirmektedir. Mynet, Türk internet gelişimi için son derece önemli bir firma olmakla beraber birçok yeniliği de bünyesinde barındırmakta ve kullanıcılarına kullandırtmaktadır.

Değerlendirmeye başlamadan önce biraz mynet hikayesinden birazda Emre Kurttepelinin kendisinden bahsetmek istiyorum. Emre Kurttepeli 1986 Robert Lisesi Mezunu, 1990 Columbia Universitesi, New York. Endüstri Mühendisliği Mezunu, 1967 doğumlu. İş hayatına önce ABD’de sonrasında ise aile sanayi grup şirketlerinden İpragaz A.Ş.’de çalışarak devam ederken ve 1996 yılında Türkiye’nin ilk kurumsal İnternet Servis Sağlayıcısı olan Fornet’i kurarak bugünkü kariyerine ilk adımı atmış oldu . Fornet, kısa sürede Türkiye’nin en büyük kurumsal ISP’si haline geldi. Fornet’in, Koç Holding şirketi olan Koçnet’e satılmasından sonra 1999 yılında Mynet’i kurdu. Mynet kuruluşu sırasında Türkiye’de ilk defa olmak, üzere Türkçe önyapılı e-mail sistemi tanıtıldı. Bu aşamada 15 kişilik bir ekiple canla başla sistemi ayakta tutmaya, geliştirmeye ve yaygınlaştırmaya çalıştılar. Kuruluşun ardından ilk faturalarını kesecek duruma gelmeleri tam olarak birbuçuk sene sürdü. O dönemde iş harici herhangi bir özel yaşantısı olmamış, ne Emre Kurttepelinin nede ekibinin. Önce ekipçe inanmak lazımki bir işe, ekip olarak sonrasında özverili çalışma gelsin diyor ve ekliyor bu tarz şirketlerde kurumsal yapının uygulanması ne kolay nede verimlidir, kendi deyimiyle ‘arıza tiplerle’ çalışılması gerektiğini belirtiyor.

Şu anda Mynet şirketler grubunun Yönetim Kurulu Başkanlığını yürüten Emre Kurttepeli’nin alanında çeşitli şirketlere yatırımı bulunmaktadır.

Internet günümüzde hayatı ve ekosistemi silbaştan tanımlıyor, ve bu süreç mobil hayata geçiş ile artık hem daha hızlı hemde daha cazip bir hal almış durumda. Bu gidişat her geçen gün kendisine daha da sağlam temeller kuruyor ve hem sektör hemde kullanıcı hacimlerini durmaksızın genişletiyor.

Bugün; Mynet, aylık 18,5 milyon tekil ziyaretçisi, 48 farklı ürün ve servisiyle Türkiye’nin lider internet portalı konumundadır. ayrıca bu ziyaretçilerin %70’lik kısmı her gün siteyi ziyaret ediyor, özellikle bu oranın ne kadar yüksek olduğuna dikkat çekmek istiyorum. Mynet kullanıcıları siteye o kadar bağlılarki her on kişiden yedisi her gün siteye en azından bir göz atıyor.

Her zaman olduğu gibi yine e-ticaretin öneminden ve hacminden bahsetmek istiyorum. E-ticaret bugün 500 milyon ile 1 milyar $ arasında bir günlük hacme sahip, tabiki bu rakam bütün dünya verisi ancak bu aşamada makro açıdan bakmamızı kolaylaştırdığı kolaylaştırdığı için faydalı olduğunu düşünüyorum. Erkek kullanıcıların egemenliği altında yola çıkan e-ticaret konsepti kullanıcı tabanını her anlamda genişleterek büyümeye devam ediyor çünkü insanlar gerçek hayatlarında ne yapıyorlarsa internet üzerinde harcadıkları zamanda da aynı aktiviteleri farklı bir platform üzerinden gerçekleştirme keyfini yaşıyorlar. Bu her geçen gün büyüyen pazarda başarılı ve en önemlisi devamlı olmanın yolu da inovasyon ve kendini yenileyebilme kabiliyetinden geçiyor.

Peki, Facebook gibi bir firmanın Türkiye’de bu kadar yoğun olarak kullanılması Mynet platformunu ne kadar etkiledi?

Kesinlikle bir pozitif etki olduğunu belirtebiliriz, bugün en büyük global Facebook uygulamalarından 55. sıradaki isim Mynet. Bu firma için gerçekten çok ama çok büyük bir başarı.  Kurulma aşamasında tekil kullanıcıların sadece kendi hizmetlerini almasını isteyen ve üyelik koşullarını bu şekilde düzenleyen mynet, sektörün değişmesine karşı durmamak ve buradan pay almak adına bu düzenlemelerini hep değiştirmiş. Artık onlar için kullanıcıların mynetten başka bir servisi kullanmamaları önemli değil, önemli olan kullanıcının mynet sitesini de kullanıyor olması. Hepimiz artık biliyoruzki hiçbir internet kullanıcısı bir internet tedarikçisiyle tek eşli bir ilişki yaşamıyor.

Normal bir pazarın 15 yıl içerisinde kaldırabileceği değişimi sadece 1 sene içerisinde yaşayan internet ayrıca da mynet üzerinden yaklaşık 4,7 milyon kişinin Okey oynadığı da bir platform olma özelliğini taşıyor. Birde artık bütün bunların üzerine mobil düzen ekleniyor. Eskiden bilgisayarını kapattığı anda çevrimdışı olan kullanıcı artık 7-24 çevrimiçi olarak dolaşıyor. Artık yanımızda hiç kapanmayan bir sistem var, bunu sağlayanlar ise akıllı telefonlar ve Apple’ın bizi her uygulamasında mest ettiği tabletler.

Mobil alan ise başlı başına bir konu. Internette olan uygulama ve sitelerin mobil alana uyumlarını detaylı olarak incelemek gerekecektir. Eğer bu konular incelenmezse internet üzerinde büyük pay sahibi olan pazar liderleri mobil alanda varlık sürdüremeyecek duruma gelebilieceklerdir. Mobil alan için yeni google ve facebook’ların türemesi hiç uzak bir ihtimal değildir. Skype örneğini burada kullanabiliriz diye düşünüyorum. Internetin bir numarası ola Skype, mobil alanda Viber tarafından ekarte edilmiştir.

Artık firmalar mobil alan üzerine yatırım yaparak, geliştirecekleri uygulamalar ile yeni fenomenler oluşturmaya çalışacaklar. Ancak burada uygulamaların optimizasyonları çok önemli. Önümüzdeki zaman bize sektörün nereye gideceğini ve nelre getireceğini gösterecektir. Daha geniş vizyon ve bakış açısı sahibi insanlar ise şimdiden yola koyuldular.

Katılımı için Emre Kurttepeli’ye teşekkür ederiz.

 

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s