Grupfoni.com Ziyareti

Dün sınıfımız çok kalabalık ve renkli bir akşam geçirdi, bunun için büyük çaba sarf eden Burak Hocamıza bir kere de buradan teşekkür ediyorum. Bir Executive MBA dersi nasıl olmalıdır, içerik nasıl hazırlanır ve bu seviyelerde olan öğrenciler ders içerisinde neler duymak isterler gibi soruların cevaplarını hocamız çok iyi bulmuş. Bunda belkide uzun zamandır ‘etohum’ altında yaptığı sempozyum (bu arada word, sempozyum yerine ısrarla ‘bilgi şöleni’ yazmamı istiyor) ve toplantılardan kazandığı tecrübenin de payı büyüktür.

Aslında hepimiz için fazla uzak olmayan 23 Haziran 2010 tarihi eminim en çok Burak Hatipoğlu için önemlidir. 12 senelik e-ticaret tecrübesi üzerine markafoni.com desteğiyle çıktığı grupfoni.com yolculuğunun açılışını yaptığı günün üzerinden henüz 1 sene bile geçmeden geldikleri yol ve bu süreci anlatırken yaşadığı heyecan gerçekten inanılmaz. Kendilerini ve ekibini içtenlikle tebrik ediyorum.

‘Group Buying Global (GBG)’ isimli yatırımcı firma tarafından desteklenen grupfoni.com ortakları arasında ayrıca Mynet, Markafoni ve 3 gerçek kişi bulunuyor. Hikâyeye 2 kişi ve 2 dizüstü ile başlayan firma bugün 87 kişiyle faaliyet veriyor ve büyüyor. Firma hakkında daha detaylı bilgi vermeden önce kısaca iş modelinden bahsetmek istiyorum. Grupfoni.com toplu satınalma gücü kullanarak tekil kullanıcıya fiyat indirimi sağlamayı öngörüyor. Hizmet tedarikçileri içinse grupfoni kendisini ‘ölçümlenebilir reklam mecrası’ olarak konumlandırıyor. Grupfoni üzerinden fırsat yayınlayan firma, geleneksel reklamcılıkla elde edilemeyen, müşteriye çok daha yakın olma fırsatı sunan ve direkt temas sağlayan bir sistemin içerisine dâhil olmuş oluyor. 1.350.000 üyeye dağıtılan e-maillerin geri dönüşleri konusunda ise çok net ve detaylı bilgi ediniyor. Bu platformda ‘Ben reklam verdim, peki elime ne geçti?’ sorusunun cevabı açık ve net. Katılımcı firma tek bir satış dahi yapamasa bile, google ve facebook gibi mecralarda dâhil olmak üzere değeri yaklaşık 20-22.000 $’a gelen bir reklam kampanyasına imza atmış oluyor. Bu bile tek başına katılım için çok geçerli bir sebep. Ayrıca markafoni’de herhangi bir katılım bedeli veya değişik isimler altında sabit ücretler bulunmuyor, markafoni sistemi satış üzerinden komisyon ile ücretlendiriliyor. Ben buraya yazmayacağım ama firmanın cirosunu bu yöntemle tahmin etmek hiçte zor değil.

23 Harizan 2010 tarihinde faaliyette bulunduğu her şehirde günlük bir fırsat ile başlayan sistem, günümüzde ortalama 20 fırsatla her gün karşımıza çıkıyor. Bu fırsatların ortalama 14 tanesi yeni fırsatlardan, geri kalan kısmı ise ilgi çeken ve belirli bir satış hacmine ulaşmış önceki günün popüler fırsatlarından oluşuyor. Sistem içerisinde her fırsat kendisine en az 24 saat yer buluyor.

Peki, fırsat nedir ve nasıl kullanıyoruz? Gelen mailler üzerinden, reklamlarla veya arkadaş tavsiyesiyle siteye yönlenen tekil kullanıcılar, kısa bir üyelik işlemi ardından fırsat sayfasına yönlendiriliyor. Buradan sonra tek yapılması gereken işlem, beğenilen fırsatın sepete eklenerek satın alınması. Satın alma işlemi sonrasında her kullanıcı satın aldığı fırsat sayısı kadar kupon elde ediyor ve her kupon üzerinde farklı bir kod bulunuyor. Satın aldığı hizmeti almaya giden müşteri, fırsat kuponu olduğunu belirtilerek ilgili işletmeye kodu teslim ediyor. İlgili işletme grupfoni sistemine girerek kodu kontrol ediyor ve kullanıldığına dair not düşüyor. Bu aşamadan sonra müşteri herhangi bir ek ödeme yapmadan sistemden çıkmış oluyor. Hizmeti vermiş olan firma ise grupfoni’ye kullanılan kupon sayısı karşılığında fatura keserek hizmet bedelini temin ediyor. Grupfoni gelir kaynağı ise işte bu faturalarda belirtilen tutarlar üzerinden alınan komisyon tutarlarıdır.

Müşterinin aklında oluşabilecek sorulardan birisi de ‘kullanılmayan kuponların nasıl değerlendirildiğidir.’ Kullanılmayan kupon oranı ülkemizde %1 seviyesinde seyrediyor, bu oran Amerika’nın %20’lik oranı ile karşılaştırıldığında Türk insanının parasının değerini ne kadar iyi bildiğini söylemek mümkün. Eğer kullanılmayan kuponlar seanslı ürünler değilse, grupfoni müşteri memnuniyetini artırmak adına iade yapıyor. Satın alınan ancak gidilmeyen bir brunch bedeli geri ödenirken, örneğin toplam 6 seans olan ve 2 seansı kullanılan bir kuponun haklı olarak geri iadesi yapılmıyor.

87 kişilik ekibe her gün yeni eklemelerle büyüyen grupfoni’nin esas ter döktüğü alan ise satışlar. 52 kişilik satış ekibi Anadolu ve İstanbul olmak üzere operasyonel iki bölgeye ayrılmış. Toplam satışların %70-75’lik kısmının İstanbul tarafından gerçekleştirildiğini düşünürsek ekibin büyük bir çoğunluğunun İstanbul’a konsantre olarak çalıştığını söyleyebiliriz. Bu yapıya ilaveten Ankara’da bir irtibat bürosu bulunuyor, bu ofis ile yerel pazara ilk giren grupfoni, Ankara genelinde en yakın rakibinden 3 kat daha fazla ciroya sahip. Şuan için yeni açılmış olan Sakarya ile toplam 12 ilde faaliyet gösterirken 2011 yılı sonuna kadar kendilerine 29 il hedefini koymuş durumdalar. Yenilik konusunda sektör lideri olan firma halen Sakarya, Tekirdağ, Denizli ve Mersin illerinde rakipsiz olarak faaliyet gösteriyor. Yeni açılması planlanan illeri değerlendirirken, internet kullanım oranı, GSMH içindeki pay, nüfus ve operasyonel kolaylık gibi konular göz önünde bulunduruluyor ve detaylı pazar araştırmaları sonrasında kararlar alınıyor. Firmanın şuana kadar kurduğu organizasyon yapısı ve karar alma mekanizması oldukça kurumsal ve profesyonel.

Grupfoni’yi rakamlarla ifade etmek gerekirse eğer;

%65 Kadın – %35 Erkek Kullanıcı,

Günde 140.000 tekil ziyaretçi kampanyaları görüntülemekte,

Toplam 250.000+ Facebook takipçisi

Bugüne kadar sunulan toplam 3600 fırsattan 850.000 adet satış,

Verilmiş olan indirimlerin ortalama değeri: %69

Sektör ise genç olmasına rağmen büyük ve daha da büyümekte, 7 milyon EUR bandına ulaşan toplam cirolar birçok oyuncunun iştahını kabartıyor. Dikkat edilmesi gereken artık doyum noktasına çok yaklaşmış İstanbul pazarından sıyrılarak Anadolu’daki farklı şehirlere ve kullanıcılara da ulaşabilmeyi sağlamak. Son 5 aydır sektör lideri olan grupfoni.com dengeli ciro yapısı ve Anadolu’ya olan bakış açısıyla uzun bir süre daha bu sektörün en dikkat çekici ve takip edilen firması olacak gibi duruyor.

Başarılarından dolayı önce Burak Hatipoğlu’nu ve ekibini tekrardan tebrik ediyoruz.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s